"I typed my life because I don't want to forget each moment. I'm Nurul Hidayah, 20. Muslimah. Malaysian
They don't even know that somehow words can be more hurt than bullets."

Sunday, October 17, 2010

Syurga Cinta :)

Syurga cinta, yeah ! itu adalah satu drpd cerita yg saya suka tgk . cerita tuh byk memberi pengajaran pada saya . cerita tuh mengajar saya makna sebenar cinta, cinta pada tuhan, cinta pada nabi dan rasul, cinta pada agama, cinta pada ibu bapa yg membesarkan kita, cinta pada bangsa dan negara. cinta pada manusia? mcm yg dinyatakn dlm cerita neh, cinta kpd manusia dibahagikan kpd 3 . 
1 . jodoh dari syitan - kita jatuh cinta dgn seseorg, dan kita berpegangan tgn , akhirnya kita buat maksiat . dan baru kawen .
2 . jodoh dari jin - kita jatuh cinta dgn seseorg, tetapi org itu menolak lamaran kita . akhirnya, kita bomohkan dia supaya dia nak kawen dgn kita . kemudian, kita kawen .
3. jodoh dari ALLAH-kita jatuh cinta pd seseorg tuh dari pertama kali berpandangan. kemudian kita mengambil keputusan utk terus melamar dia . kemudian kawen . insyaalah, berkekalan sampai ke akhir hayat .
Dosa, maksiat? saya sedar apa yg saya dah lakukan selama neh . setelah apa yg jadi, ALLAH tetap memberikan peluang kpd saya utk berubah . sya masih mencuba . kerana peluang yg diberikan tak boleh dipersiakn . kepercayaan yg semua org berikan terhdp saya sgt tinggi . saya tak boleh hampakn mereka . mungkin org akan menganggap saya hipokrit . tapi itu tak akan menghalang apa yg saya akan cuba lakukan . kerana , ALLAH tidak akan mengubah nasib seseorg itu kalau kita tak mengubahnye dgn kerelaan hati sendiri . Dgn ini, sesiapa yg membaca blog saya, peganglah janji saya bahawa, saya akan menjadi seorg yg lebih baek dr yg sebelum :) syukur alhamdulillah :)